Et digitalt mosaik
... med mulighed for at fokusere på de enkelte dele eller det hele billede
Skal dine sociale medier have et løft? Om vi snakker organisk content i form af engagerende og vedkommende tekster, fangende videoer eller sprøde billeder, så er jeg klar på at producere content efter dine ønsker og behov, og omsætte det til en strategisk content-plan. Mangler du hjælp til annoncering og kampagneudvikling på Meta, så finder vi også en løsning her. Desuden kan jeg også tilbyde hjælp til SEO-optimering, content marketing og email marketing.
MOH•LM DIGITALE CASES
DIGITAL CASE | SoMe organisk
Den største efterskole på Instagram
I 2022 overtog jeg SoMe kanalerne for Vejstrup Efterskole, og har fodret dem med organisk content lige siden. Foruden at oprette en TikTok profil til skolen (hvilket var oplagt taget publikummet i betragtning) har jeg især haft fokus på at fodre algoritmen på Instagram med reels. Da jeg startede i februar 2022 havde profilen 10.300 følgere og I februar 2024 blev Vejstrup den største efterskole på Instagram med mere end 15.000 følgere.
I maj 2024 har profilen over 32.600 følgere, da en reel er gået viralt og fået mere end 50 mio. views. Det har skabt stor opmærksomhed både i Danmark, hvor Anders Hemmingsen, Ekstrabladet og Fyns Amts Avis har delt videoen, men også internationalt, hvor diverse TikTok'ere og Entertainment Daily har delt videoen.
At en video går viralt på denne måde kan skyldes de mange reels, posts, engagement algoritmen har fået de sidste par år, og det kan være et tilfælde.
DIGITAL CASE | SoMe annoncering
Kampagner på Meta
Når vi snakker Meta er vi på Facebook og Instagram. Her har jeg en del erfaring med at opsætte kampagner og skabe salg.
Jeg har I flere år stået for rekrutteringen af kursister til camps på Vejstrup Efterskole, hvor kampagner på Meta har været en del af strategien - og det har altid været her, at vi har fået fyldt de sidste camppladser op. Udover alt det praktiske omkring opsætning af kampagner, har jeg også produceret kreativerne hertil (videoer, billeder, grafikker, osv.).
Desuden har jeg lavet kampagner til forskellige arrangementer med henblik på at sælge billetter. Heriblandt Fyns Gymnastik Bombardement.
DIGITAL CASE | Content Marketing
Hack kunderejsen med content
Benyt kreativt content til at skabe konvertering og trafik.
Det kan være en video, der bor på din hjemmeside, men som folk falder over på SoMe. Det kan være en plakat, der skaber opmærksomhed om dit brand. Eller en SEO-tekst, der gør det nemt for dine kunder at finde dig via Google.
DIGITAL CASE | Strategi
Holistisk på tværs af kanaler
På Vejstrup Efterskole har min strategi været at skabe en holistisk integreret marketingsindsats på tværs af platforme digitalt og fysisk med en klar brandidentitet.
Med andre ord har jeg arbejdet for, at skolens brand skinner klart igennem, uafhængigt af kanalen, der bliver kommunikeret på, og om det er fysisk eller digitalt. Selvfølgelig uden at gå på kompromis med den enkelte kanals udtryk og sprog, så content er i øjenhøjde med målgruppen. Desuden handler strategien om at skabe et SoMe-univers, hvor kanalerne større og referer til hinanden.
DIGITAL CASE | Strategi
Informativt, engagerende og relevant i stilrent design
I 2021 gik DR, DGI, DIF, ISCA, Dansk Firmaidræt og Dansk Skoleidræt sammen i et partnerskab omkring at skabe mere bevægelse i Danmark med initiativet Danmarks Motionsuge. Her kom jeg ind i billedet som konsulent med ansvar for SoMe-strategi, content-plan og synergi i partnerskabet.
| digital
”Jeg syntes Thomas har været helt forrygende, og jeg oplever, at hans SoMe-strategi har været tydeligt og veludført fra start, og at det har været let for partnerskabet på tværs at gå til. På mange måder oplever jeg at Thomas udfyldte en rolle i den tværgående kommunikation, som partnerskabet ikke formåede at løfte selv inden tilgangen af Thomas. Godt gået!”
Kasper Zederkof
REDAKTØR
EVENTS OG PARTNERSKABER, DR
| digital
”Thomas’ indsats og rolle har været helt uvurderlig i forhold til at få SoMe indsatsen op og køre! For Thomas’ dels vedkommende er der blevet produceret både flot og relevant content. Facebooksiden som Thomas har startet og drevet er meget imponerende!
Thomas har påtaget sig opgaven med en fantastisk professionel og struktureret tilgang!
KÆMPE flot arbejde Thomas!!”
Jacob Thøger Michelsen
KAMPAGNEKONSULENT
DANSK SKOLEIDRÆT
| digital
”Jeg synes, at Thomas har ydet en super god indsats – gennemarbejdede opslag, gode visuelle elementer og fået spillet mange forskellige vinkler ind. Jeg har oplevet ham som dygtig, grundig og meget selvkørende. Det har fungeret supergodt at have én (ham!) siddende som bindeled. Han har lavet gode opslag både tekstmæssigt og især stærk på det visuelle. Jeg synes alle de opslag, jeg har set, har været vedkommende og engagerende.”
Sigrid Ellegaard Foged
SOME- OG KOMMUNIKATIONSKONSULENT
DANSK FIRMAIDRÆT
| digital
”Thomas’ indsats som SoMe-bindeled i partnerskabet har været god. Det har været rart med en, der havde overblikket på området og som også kunne byde ind med noget relevant indhold til partnerne og som var modtagelig, når indholdet også kom den anden vej. Danmarks Motionsuges Facebookside er kørt godt og med masser af lækker content.”
Niels Henrik Sørensen
KOMMUNIKATIONSKONSULENT
DANSK SKOLEIDRÆT
| digital
”Jeg synes, at Thomas har ageret på en rigtig god måde i partnerskabet.
Meget ordentlig, velforberedt og selvkørende. Desuden har Thomas lavet godt content. Det har været stilrent holdt i det rigtige design."
Søren Willeberg
DIREKTØR, KOMMUNIKATION OG MARKETING DANSK FIRMAIDRÆT
| digital
”Thomas kom på relativ sent i forløbet og ”ud af det blå”, så det var svært at planlægge efter. Han har været meget lydhør og samarbejdsvillig, når vi har haft særønsker. Det har også været super at få fælles materiale, vi hver især kunne bruge.”
Majbritt Andersen
JOURNALIST OG PRESSECHEF
DGI
| digital
”Jeg synes, Thomas har gjort et godt stykke arbejde med SoMe, og at det generelt har givet rigtig god mening at have en fast redaktør på siden, der arbejdede tværgående og hentede informationer ind fra alle. Og som havde overblik over at have fingeren på pulsen med de mange aktiviteter og programmer, som var i gang.”
Emma Frandsen
TILRETTELÆGGER OG PROJEKTKOORDINATOR
EVENTS OG PARNERSKABER, DR
DIGITAL CASE | Strategi
Pluk de lavthængende frugter
På Vejstrup Efterskole afholdes der seks camps i løbet af året. Det er efterskolens primære rekrutteringsmetode, hvorfor det er vigtigt, at disse bliver udsolgt. Hertil har jeg lavet en kommunikationsstrategi med fokus på at plukke de lavthængende frugter - forstået ved at danne sig et overblik over de forskellige tilgængelige måder, hvorpå skolen kan rekruttere campdeltagere for relativt få ressourcer.
Eksempelvis har jeg lavet et EarlyBird koncept, hvor campinteresserede hele året kan skrive sig på en liste om at blive kontaktet (som de første), når camptilmeldingen åbner. Dette initiativ har rekrutteret de første 100 interesserede campere.
DIGITAL CASE | Email Marketing
Styrk relationen med relevante emails
Jeg har stor erfaring med at arbejde i Active Campaign, hvor jeg har udviklet mange forskellige mailflows - både til at understøtte en købsoplevelse, men primært til at styrke det relationelle arbejde med kunderne. Er email strategien ikke eksekveret optimalt, bliver grænsen mellem relationsvedligeholdelse og spam nemt udvisket.
DIGITAL CASE | SEO optimering
Bliv fundet på Google med stærke tekster
Tekster og copywriting der omfavner dit brand og din identitet. Brug de rigtige ord, og skriv tilpas nok til at modtage en masse kærlighed fra Google. På Vejstrup Efterskole har jeg arbejdet rigtig meget med tekster til hjemmesiden, som er en vigtig del i strategien om at rangere godt på Google.